SJÄLVBETJÄNING

 
 
 
Smartsourcing erbjuder två nivåer av lösningar för självbetjäning.
• Automationslösning för organisationen som redan har en beställingsportal, men som saknar automation av processerna bakom beställningarna.
• Självbetjäningsportal som ger verksamheten ett lättillgängligt gränssnitt där slutanvändare enkelt kan beställa tjänster och hantera attester och underlag för debitering och som automatiskt hanterar utförda beställningar mot infrastrukturen och leverantörer.
 
Alla arbetsuppgifter, från beställning hos leverantör, hantering av ekonomi och konfiguration av infrastrukturen sker automatiskt i båda lösningarna ovan. Detta avlastar IT-organisationen från tråkigt rutinarbete, samtidigt som de ger verksamheten tillgång till ett enkelt och effektivt sätt att beställa IT-resurser som:
•Användarkonton
•Datorer
•Telefoner, pekplattor och annan utrustning
•Programdistribution
•Behörigheter
•Resurser (mappar/sharepoint/distributionslistor)
•Lösenordsbyte
 

SMARTCatalogue

 
 
SMARTCatalogue hjälper företag och organisationer att automatisera beställningar av tjänster via en lättanvänd beställningsportal
 
Vår lösning för självbetjäning och automation kallas SMARTCatalogue som är en kostnadsfri lösning för att automatisera beställningar hela vägen från exponering av tjänster i en lättanvänd och modern portal till full integration med system och leverantörer av produkter.

Lösningen bygger på standard Microsoftkomponenter och används redan idag för att hantera 100.000-tals beställningar per år hos våra kunder. Portalen är en flexibel användarvänlig lösning utvecklad i moderna ramverk så att såväl mobila enheter som traditionella datorer kan användas. 
 
 
 
 

Självbetjäning

 
 
Lösningen kan hantera beställning av alla typer av tjänster som t.e.x. appliktioner, lösenordsåterställning, behörigheter, datorer och utrustning
 
 

Automatisering

 
 
Lösningen innehåller konfiguration och ramverk för automtisering av tjänster och integration med interna-, externa- och cloudbaserade system
 
 

Portal

 
 
Portalen levereras med stöd för hantering av språk, svenska och engelska som standard och innehåller regelverk för delegering av administration
 
 

Rapportering

 
 
SMARTCatalogue innehåller funktioner för kontinuerlig loggning av aktiviteter som möjligör rapportering och kostnadsuppföljning för nyttjade tjänster
 
 
 
 

FUNKTIONER

 
 
Digitaliserad och Automatiserad Beställningshantering
 
Smartsourcings lösning för beställningsautomtion ger företag och organistioner möjligheten att fullt ut automatisera vanligt förekommnde IT-baserade tjänster. Exempelvis kan hela processen för att onboarda en konsult i ett företag automatiseras så att konton, behörigheter och utrustning beställs och levereras vid rätt tillfälle samtidigt som nödvändiga godkännanden och debiteringsinformation hanteras
 
 
 
 
 

INTRESSERAD?

 
 
Hör av dig till Smartsourcing via kontaktformläret så bokar vi en demo, en kostnadsfri workshop eller så kan du titta på en demonstration av Smartsourcings självbetjäningsportal nedan.