SMARTCATALOGUE

 
 
 
SMARTCatalogue erbjuder två nivåer av lösningar för självbetjäning.
• Självbetjäningsportal med tillhörande tjänstekatalog som ger verksamheten ett lättillgängligt gränssnitt där slutanvändare enkelt kan beställa tjänster och hantera attester och underlag för debitering och som automatiskt hanterar utförda beställningar mot infrastrukturen och leverantörer.
• Automationslösning för organisationen som redan har en beställningsportal, men som saknar automation av processerna bakom beställningarna. Vi arbetar med system som Service Now, CA Service Catalogue, Service Manager och andra servicedesk system.
 

Alla arbetsuppgifter, från beställning hos leverantör, hantering av ekonomi till konfiguration av infrastrukturen sker automatiskt i båda lösningarna ovan. Detta avlastar IT-organisationen från rutinarbete, samtidigt som de ger verksamheten tillgång till ett enkelt och effektivt sätt att beställa resurser som:
•Användarkonton
•Datorer, telefoner, pekplattor och annan utrustning
•Passerkort
•Programdistribution
•Behörigheter
•Resurser (mappar/sharepoint/distributionslistor)
•Material, skrivbord, felanmälan m.m.

För att förenkla integrationen kan SMARTcatalogue även kopplas till robotar. I dagsläget använder vi två type av robotar, Visual Cron för enklare uppgifter och för att komma igång och UIpath för lite mer krävande uppgifter. 

Se mer om robotar på vår demosida
 

SMARTCatalogue

 
 
SMARTCatalogue hjälper företag och organisationer att automatisera beställningar av tjänster via en lättanvänd beställningsportal
 
Vår lösning för självbetjäning och automation, SMARTCatalogue, som är en lösning för att automatisera beställningar hela vägen från exponering av tjänster i en lättanvänd och modern portal till full integration med system och leverantörer av produkter.

Lösningen bygger på standard Microsoftkomponenter och används redan idag för att hantera 100.000-tals beställningar per år hos våra kunder. Lösningen innehåller en flexibel användarvänlig portal där kunderna lätt själva kan bygga tjänster. Den är utvecklad i moderna ramverk så att såväl mobila enheter som traditionella datorer kan användas. 
 
 
 
 

Självbetjäning

 
 
Lösningen kan hantera beställning av alla typer av tjänster som t.e.x. appliktioner, lösenordsåterställning, behörigheter, datorer och utrustning
 
 

Automatisering

 
 
Lösningen innehåller konfiguration och ramverk för automatisering av tjänster och integration med interna-, externa- och cloudbaserade system samt robotar.
 
 

Portal

 
 
Portalen levereras med stöd för hantering av språk, svenska och engelska som standard och innehåller regelverk för delegering av administration
 
 

Rapportering

 
 
SMARTCatalogue innehåller funktioner för kontinuerlig loggning av aktiviteter som möjligör rapportering och kostnadsuppföljning för nyttjade tjänster
 
 
 
 

FUNKTIONER

 
 
Digitaliserad och automatiserad beställningshantering
 
Smartsourcings lösning för beställningsautomtion ger företag och organistioner möjligheten att fullt ut automatisera vanligt förekommnde IT-baserade tjänster. Exempelvis kan hela processen för att onboarda en konsult i ett företag automatiseras så att konton, behörigheter och utrustning beställs och levereras vid rätt tillfälle samtidigt som nödvändiga godkännanden och debiteringsinformation hanteras
 
 
 
 
 

INTRESSERAD?

 
 
Hör av dig till Smartsourcing via kontaktformläret så bokar vi en demo, en kostnadsfri workshop eller så kan du titta på en demonstration av Smartsourcings självbetjäningsportal nedan.